SBTech far ny operativ chef

SBTech får ny operativ chef

I en exklusiv intervju gjord av nyhetstidningen Gamling Insider berättar den nya tillsatta operativa chefen hos världsledande nätbaserade vadhållningsbyrån, SBTech, Dave Hammond, om hur hans tidigare erfarenheter i branschen kommer att kunna ta spelbolaget han numera arbetar åt till nya nivåer ekonomiskt talat.

I den exklusiva intervjun berättar den nye operativchefen, Dave Hammond, att SBTech redan har haft enorma framgångar med sin innovativa plattform och starka företagskultur. Hans mål är att skala upp detta och förstora resultaten som levereras till dem och deras samarbetspartners.

Den nye COO som tidigare arbetade för Paddy Power berättar vidare i intervjun att affärsmodellen och företagen är helt olika samtidigt som företagen i samma industri i stort är relativ lika. Flexibilitet är en av hans styrkor och han ser framemot att få anta nya utmaningar för att ta SBTech till nya uppsatta mål.

Huvudsakliga chefen hos SBTech, Richard Carter, har sagt i en annan intervju att Hammond har en rad påvisade meriter inom implementering av tillväxtstrategier som kommer att gynna spelbolaget för att kunna växa i över 20 olika reglerade spelmarknader som de för närvarande är verksamma i.

Detta har Dave Hammond att säga om online sportbetting

När den nye operativa chefen Dave Hammond tillfrågades av Gambling Insider om hur han ser på nätbaserade sportsbetting inom de kommande åren och om något bör förändras så svarade han att det vore naivt att tro att vid slutet på 2023 att nuvarande produkter och spelarbeteende skulle ha förändrats avsevärt mycket.

Samtidigt poängterar Hammond att SBTech’s mångsidiga verksamheter har samlat in stora mängder med data och låter deras statistiska datatekniker att skapa AI- och ML-baserade projekt som kan förvandla och anpassa deras erbjudanden åt spelkunderna.

Kundteknologin fortsätter att utvecklas inom sportsammanhang och nya data samlas ständigt in vilket leder till bättre skräddarsydda produkterbjudanden vilket gör att spelbolaget kan fortsätta att behålla sina nuvarande kunder.

Sista frågan till Dave Hammond är var han ser SBTech om fem år i drömscenariot. Hans svar är simpelt: att vara den primära B2B-leverantören på marknaden genom att förbättra produkterna, teknologin, marknadsföringen, och genom att kunna nå en större andel tidigare och nya potentiella kunder.

Spelbolaget har många stora samarbetspartners runtom i Europa, inklusive i Sverige, så det återstår att se hur SBTech anpassar sig efter att den nya spellagen träder i kraft 1 januari 2019. Hur det än utvecklar sig så är vi här för att berätta om det.

Om du inte redan har gjort det så rekommenderar vi varmt att du sparar denna blogg i dina bokmärken och läsa den varje torsdag för att hålla dig uppdaterad om vad som pågår i spelbranschen.